PeLaNgGaNsiPeNgHuNi

Friday 1 March 2013

memang dan bukan untuk aku

Benar kata pujangga...."pengalaman mengajar kita"
Benar kata mereka...."pengalaman merupakan guru yang terbaik"
Benar belaka...."pengalaman pahit mengajar kita"
Benar juga kata mereka....buat baik dibalas baik, buat jahat dibalas jahat...
Benar juga yang mengatakan...."what you give,you get back"

Aku....takkan sesekali lupa tentang kita....
Aku....takkan sesekali lupa persahabatan kita....
Aku....takkan sesekali lupa siapa kau di hatiku....

Bahagiakah kau dengan kehidupanmu sekarang?
Aku tidak....sentiasa dengan kenangan masa lalu...
Sentiasa terkenang masa kita...
Aku bagai tersangkut dalam kenangan masa silamku...
Bagaimana harus aku teruskan hidup?
Bagaimana harus aku hadapi tajamnya lidah dunia?
Aku tiada perisai.....
Aku tak mampu pertahankan diri....

Kau kelihatan bahagia setelah menempuh derita perasaan yang aku ciptakan dulu...
Kau layak....
Namun kini, perasaan tu berbalik....
Seakan memantulkan deritamu dulu kepadaku....
Sakit!
Ya....benar apa yang kau katakan dulu....
Doa kau dimakbulkan....
Doa orang yang teraniaya sentiasa didengar...
Tahniah!!

Berbahagialah kau.....deritalah aku!!
Aku layak dengan rasa ini...
Namun aku bahagia dengan kebahagianmu....
Cuma aku derita dengan apa yang kulakukan dulu....

Hati......
Selarilah dengan minda...
Selarilah dengan jiwa....
Dengan itu, kau membantuku wahai hati...

Hati ini masih sayang....
Hati ini menipu lagi....
Hati ini berbelah bagi....
Hati ini tidak pasti....
Hati ini tak pernah melepaskan...
Hati ini bagai tak rela....
Hati ini bukan milik sesiapa.

*sigadisrumahkedai*


No comments:

Post a Comment